کژ راهه ای از مسیر فطرت؛ همجنس گرایی مُدرن

در این ویژه نامه سعی شده ضمن بررسی تاریخی عمل همجنس گرایی (لواط)، آیات و روایاتی را که در نکوهش این عمل وارد شده مورد بررسی قرارگیرد، در بخش احکام، فتاوای مراجع تقلید راجع به لواط وهمجس بازی بیان گردیده و در بخش پرسش و پاسخ به سوالات این حوزه پاسخ داده شده ودر ادامه سعی شده است تا علل و عوامل همجنسگرایی بررسی، عوارض و عواقب آن ذکر و راه های پیشگیری و درمان آن نیز بیان گردد. نقش رسانه ها جمعی نیز به عنوان یکی از مهمترین عوامل در ترویج و گسترش هر پدیده ای بر کسی پوشیده نیست لذا در این مجال اثر گذاری رسانه های جمعی را بررسی خواهیم کرد.

مقدمه

خداوند در وجود انسان غرائز و نیازهای مختلفی را قرار داده است که برای ادامه حیات وی در روی زمین لازم و ضروری است در کنار میل به خوردن و آشامیدن، میل جنسی از جمله امیالی است که برای بقای نسل در وجود انسان هست.

بخشی از تلاش های انسان در طول زندگی صرف تامین این نیازها و ارضای این امیال است. اما با توجه به هدف انسان از زندگی و فلسفه وجود این نیازها در وجود انسان، تامین این نیازها از هر طریقی نمی تواند درست باشد. برای همین برخی از راه هایی که بشر برای بر طرف کردن این نیازها در پیش گرفته، مسیر انحرافی است. همان طور که هر چیزی را انسان نمی تواند در سبد تغذیه خود قرار دهد از هر روشی هم نمی تواند برای ارضای نیاز جنسی خود اقدام کند. برای همین خود ارضایی و یا میل به همجنس (همجنس گرایی) و یا ارتباط انسان با حیوان، جزو موارد انحرافی برای تامین نیاز جنسی قلمداد شده است. و در اسلام هم همچون دیگر ادیان الهی از این امور به شدت نهی شده است و مجازاتی هم برای مرتکبین آن قرار داده شده است.

در عصر حاضر و با گسترش ابزارهای ارتباطی، این انحرافات علاوه بر جنبه فردی، جبنه اجتماعی و تجاری و حتی سیاسی نیز پیدا کرده است و در برخی کشورها علاوه بر اینکه این مساله را امری انحرافی و فاسد تلقی نمی کنند، به رسمیت بخشیدن بدان و تبلیغ و رسانه ای کردن و قبح زدایی از آن نیز اقدام کرده اند. و این کار را دفاع از حقوق انسان ها دانسته و بدان افتخار هم می کنند. لذا می بینیم در کنار کشورهایی که نسبت به این مساله محدودیت ها و مجازات هایی اعمال کرده اند در برخی کشورهای دیگر این انحرافات را قانونی کرده و حتی ترویج هم می کنند و به بهانه حقوق بشر، کشورهایی را که برای این انحرافات محدودیت ها و مجازات هایی قائل شده اند، تحت فشار قرار می دهند.

حضرت لوط علیه السلام و قوم لوط

در قرآن 27 بار سخن از حضرت لوط علیه السلام به میان آمده، و او را به عنوان یکی از پیامبران مرسل و صالح خوانده که در برابر قوم سرکش و شهوت پرستی قرار داشت و آنها را به آیین حضرت ابراهیم علیه السلام فرا می‎خواند، ولی آنها از اطاعت دستورهای او سرپیچی می‎کردند. واژه «لوط» در اصل از لاطَ یلُوط گرفته شده و به معنی ارتباط قلبی است، بنابراین این پیامبر خدا که پیوند محکم قلبی با خدا داشت، با نام لوط خوانده می‎شد، و به عکس او، قومش به لواط و ارتباطهای نامشروع آلوده بودند.

حضرت لوط علیه السلام از خویشان حضرت ابراهیم علیه السلام بود، مطابق پاره‎ای از روایات، برادرزاده یا پسر خاله ابراهیم علیه السلام بود، و طبق بعضی از روایات، برادر حضرت ساره همسر ابراهیم علیه السلام بود. هنگامی که حضرت ابراهیم علیه السلام در سرزمین بابِل (عراق کنونی) مردم را به یکتا پرستی دعوت نمود، لوط نخستین مردی بود که در آن شرایط سخت به ابراهیم علیه السلام ایمان آورد، و همواره در کنار ابراهیم علیه السلام بود، و یگانه یار و یاور ابراهیم علیه السلام در دوران مبارزات او با نمرود به شمار می‎آمد، چنان که ساره نخستین زنی بود که به ابراهیم علیه السلام ایمان آورد.

لوط چنان که ظاهر امر نشان می‎دهد در همان بابل به دنیا آمد، و پس از اعتقاد به حقّانیت آیین ابراهیم علیه السلام از مبلّغین و مدافعین این آیین بود، و در این مسیر به مقام ارجمندی از نبوّت و رسالت رسید که خداوند (در آیة 133 صافّات) می‎فرماید: «وَ إِنَّ لُوطاً لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ؛ همانا لوط از رسولان بود.»

  1. ۱. زندگی حضرت لوط (ع)
  2. ۲. ویژگی های فردی و خانوادگی حضرت لوط علیه السلام (ایمان)
  3. ۳. ویژگی های فردی و خانوادگی حضرت لوط علیه السلام (نهی از منکر)
  4. ۴. جغرافیای تاریخی داستان حضرت لوط (ع)
  5. ۵. ماجرای گفتگوی فرشتگان الهی با ابراهیم و لوط علیه السلام (عذاب الهی)
  6. ۶. ویژگی ها و اعمال زشت قوم لوط علیه السلام (رذایل اخلاقی)
  7. ۷. ویژگی ها و اعمال زشت قوم لوط علیه السلام (هواپرستی)
  8. ۸. گناه عجوزۀقوم لوط
  9. ۹. شبهه منافات عصمت لوط علیه السلام با عرضه دختران خود به قومی مفسد

داستان حضرت لوط و قوم لوط در آیات قرآن کریم

در قرآن مجید در سوره های اعراف، هود، حجر، انبیاء، نمل، عنکبوت، صافات، ذاریات و قمر اشاراتی به حضرت لوط، قوم لوط و گناه شنیع آنها شده است.

  1. ۱. داستان حضرت لوط و قوم لوط در آیات قرآن کریم
  2. ۲. درس ها و عبرت های سرگذشت قوم لوط در قرآن کریم

داستان حضرت لوط و قوم لوط در آیات قرآن کریم

همجنس گرایی و لواط در روایات

  1. ۱. همجنس گرایی و لواط در روایات

همجنس گرایی علل و عوارض و راه های پیشگیری و درمان آن

در مورد علل روی آوردن به هم جنس گرایی هنوز توضیحی که مورد قبول همۀپزشکان و روانشناسان باشد وجود ندارد و برخی متخصصان به علل روانی – اجتماعی وبرخی به دیگر عوامل زیستی (کارکرد نامتعادل غدد و هورمون های جنسی) اشاره داشته اند.

علل هم جنس بازی از دیدگاه روانی اجتماعی، آشفته بودن روابط میان والدین و فرزندان، یادگیری های نادرست و محیط اجتماعی ناسالم می باشد و به طور خلاصه می توان به کنترل نداشتن بر غریزه جنسی اشاره داشت. اما آن چه مسلم است این که چنین رفتاری حتی از جانب افراد مبتلا به این عمل نابهنجار تلقی می شود و لازم است کنار گذاشته شود.

همجنس گرایی علل و عوارض و راه های پیشگیری و درمان آن

  1. ۱. انسان و همجنسگرایی
  2. ۲. تربیت جنسی
  3. ۳. فلسفه همجنس گرایی
  4. ۴. همجنس گرایی از دیدگاه جامعه شناسی
  5. ۵. هم جنس گرایی در نگاه عقل و علم
  6. ۶. نبایدهای همجنس گرایی در نگاه عقل و دین
  7. ۷. علل ابتلا و درمان هم جنس گرایی
  8. ۸. راه های پیشگیری از همجنس گرایی
  9. ۹. آثار هم جنس خواهی
  10. ۱۰. امراض و بیماری های همجنس بازان

فتاوای مراجع تقلید در مورد لواط و همجنس گرایی

فتاوای مراجع تقلید در مورد لواط و همجنس گراییفتاوای مراجع تقلید در مورد لواط و همجنس گرایی

 

  1. ۱. فتاوای مراجع تقلید در مورد لواط و همجنس گرایی

پرسش و پاسخ

  1. ۱. جاری شدن حد و عذاب اخروی بعد از توبه از گناه همجنس بازی
  2. ۲. روشهای مناسب جهت مبارزه با همجنس بازی
  3. ۳. عدم تمایل به جنس مخالف
  4. ۴. علت تمایل به جنس موافق
  5. ۵. گناه همجنس بازی
  6. ۶. حرمت همجنس بازی در اسلام

 

همجنسگرایی مدرن

یکی از حوزه های جدی قابل بررسی در بحث غرب و همجنس گرایی، وجه علمی مدرنیسم است که از قرن ۱۸ شروع به توسعه نمود و به تدریج تمامی شئون زندگی اجتماعی و فردی غرب را تحت تأثیر قرار داد. توسعه علمی و نفوذ تجربه گرایی (experimentalism) و عینیت گرایی (objectivism) در علوم اجتماعی، نشانگر اهمیت نگاه علمی و تخصصی به زندگی بشر، در مقابل نگاه های ارزشی است. این سیر تاریخی، بشر و دانش او از امور را هرچه بیشتر در مرکز تعاملات اجتماعی و سیاسی قرار داده و دیدگاه های الوهی و اخلاقی را از اعتبار ساقط کرد. به این ترتیب، باید گفت توسعه علمی و افول مذهب در جامعه مدرن دو حرکت موازی هستند.

پرچم همجنس گرایان

پرچم همجنس گرایان

  1. ۱. مدرنیسم و همجنس گرایی

 

همجنس گرایی، حقوق و قانون مجازات

  1. ۱. قوانین مربوط به لواط، تفخیذ و مساحقه در قانون مجازات اسلامی جمهوری اسلامی ایران
  2. ۲. نکته ای در مجازات لواط

 

همجنس گرایی و رسانه ها

نگاهی به ادبیات موجود در زمینه همجنس گرایی و شیوه های پرداختن به آن، مبین نقش ابزاری «رسانه» در گسترش همجنس گرایی است. «چگونه درک ما از موضوعات بحث انگیز توسط رسانه شکل می گیرد؟»، «علت پرداختن رسانه به این موضوعات چیست و این موضوع انتخاب ما برای نحوه پرداختن به موضوعات در فضای عمومی را محدود می کند یا خیر؟»، «آیا رسانه خنثی است یا ما را به سمت دیدگاه خاصی به موضوعات سوق می دهد؟»، و «رسانه چگونه تحمل نسبت به موضوعات خاص را در ما شکل می دهد؟»

رژه همجنس بازان در تل آویو

رژه همجنس بازان در تل آویو

  1. ۱. آشنایی با ابعاد آشکار و پنهان ترویج همجنس بازی در جهان
  2. ۲. رسانه و همجنس گرایی

 

کودک آزاری

کودک آزاری عبارت است از آسیب روانی یا جسمی، سوء استفاده جنسی، اهمال در درمان یا درمان ناقص یک کودک زیر 18 سال توسط شخصی که مسئول رفاه کودک است. به زبان ساده می توانیم کودک آزاری را به شرح زیر تعریف کنیم: قرار گرفتن مستمر در معرض تنبیه جسمانی یا روانی یا سوء رفتار والدین یا مراقب.

برخلاف کودک آزاری جسمی که کم تر مخفی می ماند، اغلب سوء استفاده های جنسی پنهان می مانند. ترس از انتقام، از هم گسیختن خانواده، مورد سرزنش قرار گرفتن، باور نکردن دیگران و رضایت کودک از انجام عمل، عمده ترین علل پنهان ماندن این نوع کودک آزاری اند.

کودک آزاری

  1. ۱. کودک آزاری

 

سند 2030

پرداختن به «آموزش جامع جنسی» در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی، با توجه به مفهوم و پیشینه ای که این موضوع در مغرب زمین دارد، هرگز به صلاح کودکان، نوجوانان و خانواده های ایرانی نیست و نتیجه ای جز ترویج موضوعات و مسائل جنسی در جامعه و تحریک جنسی زودهنگام فرزندان این مرز و بوم ندارد. از این رو، ضمن تأکید بر جایگاه و نقش آموزش و تربیت جنسی به هنگام، متناسب با جنسیت، سن، شرایط و ویژگی های فردی و با در نظر داشتن مرزهای حیا و عفاف، خویشتن داری جنسی و کرامت نفس در سلامت جنسی جامعه، پیشنهاد می کنیم که متصدیان آموزش و پرورش کشور به جای تبعیت از نهادهای فرهنگی وابسته به نظام سلطه و بهره گیری از راهکار های شکست خورده غربی، با تکیه بر آموزه های اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی و با توجه به اهداف و راهبردهای «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» برای آموزش و تربیت جنسی کودکان، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی با مشارکت همه نهادهای مسئول؛ به ویژه خانواده ها طرحی نو در افکنند.

سند 2030 یونسکو

  1. ۱. آموزش جنسی و سند 2030

 

معرفی کتاب

کتاب فهم همجنسگرایی و راهنمای والدین برای پیشگیری از آن   کتاب دیجیتالی همجنس گرایی و همجنس بازی

  1. ۱. فهم همجنسگرایی و راهنمای والدین برای پیشگیری از آن
  2. ۲. همجنس گرایی و همجنس بازی

 

پایان نامه

  1. ۱. بررسی فقهی وحقوقی همجنس گرایی
  2. ۲. داستان قوم لوط در قرآن
  3. ۳. همجنس گرایی در دین و روانشناسی
  4. ۴. همجنس گرایی و حقوق کیفری ایران

 

فیلم

  1. ۱. چگونه همجنس گرایی در جهان گسترش یافت؟ - ( موشن گرافی )
  2. ۲. همجنس بازی که توبه کرد و در آتش نسوخت - حجت السلام انصاریان
  3. ۳. حرام بودن همجنس بازی در ادیان گذشته - حجت السلام قرائتی
  4. ۴. همجنس بازی و راه توبه آن - حجت السلام محمدی
  5. ۵. همجنس گرایی (همجنس بازی) - رائفی پور
  6. ۶. علت گرایش به همجنس بازی چیست؟ - رائفی پور
  7. ۷. همجنس گرایی در مسیحیت، آری یا خیر؟

hawzah.net/fa/Occation/View/70225

اطلاعات

برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.