تحلیل تطبیقی «نظم بدیع» و «نظم نوین جهانی» در ایدئولوژی سیاسی بهاییت

 در این تحقیق به تحلیل مؤلفه «نظم بدیع جهانی» در ایدئولوژی سیاسی بهاییت می‌پردازیم. اصطلاح «نظم بدیع» که از دوران شوقی، رهبر سوم بهاییان، وارد ادبیات سازمانی بهاییت شد، معانی متفاوتی تا امروز پیدا کرده است. سازمان سیاسی بهاییت در سال‌های واپسین قرن بیستم «توقیعات»ی را با موضوع نظم جهانی بهایی از شوقی منتشر کرد که تأمل‌برانگیز بود. لذا پیش از تحلیل آموزه «نظم بدیع جهانی» در ایدئولوژی بهاییت به این
ادامه مطلب

پایان مشروطه،آغاز استبداد

 نهضت مشروطیت ایران با هدف استقرار عدالت در جامعه به وقوع پیوست.در منابع‌‌ عمومی ایـن دوره به صراحت از رهبری علما در جنبش سخن به میان‌ آمده است؛به گونه‌ای‌‌ کـه‌ بدون این حمایتها جـنبش بـه نتیجه‌ای دست نمی‌یافت. با این وصف از همان ابتدای وقوع‌ جنبش در کنار حرکت اصیل مردم،جریان دیگری هم دست‌اندرکار بود.این جریان البته به‌ تنها‌ چیزی که نمی‌اندیشید،استقرار موازین عدالت و احـقاق حقوق مردم بود. ما در
ادامه مطلب

این یکی از سیاه‌ترین عکس تاریخ ایران است

  مردم ایران بر سر روده و کثافت‌های گوسفندی که گوشتش را سربازان انگلیس خورده‌اند
ادامه مطلب

اعزام مبلغ مذهبی (میسیونر مذهبی)

 امریکا برای حضور در ایران به عنوان کشوری با ژئوپلتیکی استثنایی در منطقه، به غیر از نیازمندی به جلب حمایت از سوی ایرانیان باید به فکر اروپاییان حاضر در ایران که دارای سابقه حضوری نسبتاً طولانی داشتند به عنوان معارضان منافعش می بود.
ادامه مطلب

پاسخ آیت الله میر باقری در خصوص تحلیل فعل معصوم

* برای توجیه رفتارهای ناموفقِ سیاسیِ خودمان نباید دین را ملعبه قرار دهیم و رفتارهای تاریخی معصومین(ع) را هر جور دلمان می‌خواهد معنا کنیم و دلالت بگیریم!
ادامه مطلب