نگرشي بر انقلاب اسلامي و رسالت روحانيت

  هر جا كه پاي دين به ميان آيد لزوماً پاي پيامبران و دين‎شناسان به ميان خواهد آمد. بديهي است كه پديدة انقلاب اسلامي نيز به موجب هويت ديني آن نمي‎تواند جداي از شناخت هويت روحانيت و كارشناسان دين مورد بررسي قرار گيرد. پس مي‎توان گفت كه سرنوشت اديان الهي پيش از هر چيز با سرنوشت روحانيون گره خورده است.
ادامه مطلب

عبدالبهاء در تلاش برای توجیه جهل باب ❗

  ملاحظه نمودیم که این پیشوای بهائی، حضرت داوود مذکور در کلام علی‌محمد شیرازی را پیامبری غیر از انبیاء بنی‌اسرائیل معرفی نموده تا اشکال جهل باب را مرتفع سازد. اما گویا این پیشوای بهائی، به قدری بر تعصب خود اصرار داشته که بدون مطالعه‌ی ادعای باب، به اشکال وارده پاسخ گفته است. چرا که علی‌محمد شیرازی، صراحتاً از داوودی سخن گفته که صاحب زبور بوده و 500 سال پیش
ادامه مطلب

چرا با تغییر نام یک خیابان سفارت انگلیس درب اصلی‌اش را بست؟

  سفارت انگلیس بعد از تغییر نام این خیابان درب اصلی‌اش را بست و درب فرعی دیگری را برای رفت و آمدهایش گشود.
ادامه مطلب

منجی در ادیان و ملل

  آیا ایمان به ظهور منجی نزد ادیان و ملل دیگر نیز وجود دارد؟
ادامه مطلب

مباني حقوقي و اخلاقي خانواده در قرآن

  بديهي است كه هدف اصلي از تشكيل خانواده بقاي نسل تشكيل جامعه سالم و تأمين سلامت رواني افراد است در مرحله بعد يكي از اهداف زندگي خانوادگي تأمين نيازهاي افراد خانواده در سايه زندگي مشترك است و هر كاري به نسبت مقدار تأثيري كه در بر آوردن اين هدف داشته باشد ارزشمند خواهد بود.
ادامه مطلب

الگودهي قرآن به جوانان

  جوان معمولا در سه حوزه فكر و انديشه، اخلاق و معاشرت اجتماعي، نگراني هايي دارد و خواسته يا ناخواسته به سمت و سويي گرايش پيدا مي كند و در صورتيكه الگويي مناسب به وي ارايه نشود، به الگوهاي نامناسب و نامتناسب روي ميآورد.
ادامه مطلب

ماهیت سند 2030 تربیت سرباز برای وحشی های

 توجّه کنید؛ مخصوصاً مسئولین عزیز و محترمی که تشریف دارند، توجّه کنند. اینجا است که اهمّیّت سند ۲۰۳۰ معلوم میشود. لُبّ کلام و جان کلام در این سند ۲۰۳۰ که فصل مهمّی مربوط به آموزش و پرورش دارد، این است که نظام آموزشی باید سبک زندگی را و فلسفه‌ی حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد؛ این آن لُبّ کلام در سند ۲۰۳۰ است. 
ادامه مطلب