طی ماه های اخیر و پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، برنامه های مختلفی برای تخریب دولت از سوی جناح ها و جریانات مختلف سیاسی و رسانه ای در دستور کار قرار گرفته است.
یکی از این جوسازی ها علیه دولت تازه نفس، حمله به سفرهای استانی رئیس جمهور است، سفرهایی که به طور مرتب و در روزهای تعطیل انجام می شود تا پایان پروژه بی دولتی را رقم بزند.
حضور هدفمند دولت برای حل مشکلات جاری در استان های مختلف آن هم نه به صورت نمایشی، اصلی ترین نقطه ضعف دولت قبل را که همان غیبت همیشگی در بین مردم و دور از دست بودن دولتمردان در طول ۸ سال بود را به نمایش گذاشته است.
این میان اما اقدامات دولت سیزدهم در طول چند ماه گذشته بازتاب دیگری هم به دنبال داشته است و اینکه پروژه دروغ نمایی دولت قبل را نیز با شکست مواجه کرده است.
جریان رسانه ای نزدیک به دولت قبل بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم در حالی ادعا کرد که که واردات گسترده واکسن به کشور در دولت تدبیر و امید انجام شده و دولت جدید در حال بهره برداری از این دستاورد است که تداوم در واردات واکسن و گسترش واکسیناسیون نشان داد این اقدام از عملکرد دولت جدید است و دولت قبل برای واردات واکسن به شیوه قطره چکانی متوسل شده بود.
اما طی چند هفته اخیر پروژه جدید حمله به سفرهای استانی از سوی رسانه های نزدیک به دولت قبل و پروژه بگیران اوج گرفته است.
براساس این سناریو یکی از افراد اصلی اتاق فکر تشکیل شده علیه دولت سیزدهم پیشنهاد داده است که باید از تمام ظرفیت رسانه ای خود برای بی حیثیت کردن دولت و رئیس جمهور جدید استفاده کنیم.
طراحان این سناریو براین باورند که افکار عمومی به اشتباهات لفظی مسئولان واکنش نشان می دهند پس باید اشتباهات سهوی و لفظی مقامات دولت و شخص رئیس جمهور را تا در حد وسیع منتشر کرده و روی آنها مانور رسانه ای دهیم تا سطح دغدغه مردم که در دولت قبل به موضوع تورم و گرانی رسیده بود را در این دولت تا حد تمسخر رئیس جمهور و بی اعتبار کردن دولتمردان تنزل پیدا کند.
ثبت دیدگاه