دو راهی که دو انقلاب ایران رفتند

  پیگیری سیاست نه شرقی و نه غربی از سوی جمهوری اسلامی ایران و عدم جداسازی مفهوم استبداد پهلوی با دست‌نشاندگی این حکومت، با دو هدف حذف نظام سلطنتی و قطع وابستگی به بیگانگان، هم‌زمان در مبارزات انقلابی توسط امام خمینی (ره) و پیروانش پیگیری می‌شد. مسئله‌ای که باعث شد ایران به استقلال واقعی دست یابد.  

دو انقلاب؛ دو قانون اساسی

  مقایسه‌ی دو قانون اساسی جمهوری اسلامی و مشروطه نشان می‌دهد که توجه به اسلام و عناصر و ریشه‌های بومی، به مراتب بسیاری بیشتر از قانون اساسی مشروطه است. همچنین مقایسه‌ی قانون اساسی جمهوری اسلامی و مشروطه نشان می‌دهد که قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی از ضمانت اجرایی بیشتری برخوردار است.  

نظریه مقاومت، راهگشای انقلاب در دهه پنجم

  تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب‌اسلامی در دیدار با دانش¬آموزان و دانشجویان(1) اینک باید بر اساس نظریه کلان مقاومت، راهبرد «عمق‌بخشی و درونی¬سازی مقاومت» را در دستور کار قرار داد و بر پایه آن به بازتعریف و تبیین «مقاومت سیاسی»، «مقاومت فرهنگی-اجتماعی» و «مقاومت اقتصادی» برای عمق‌بخشی هرچه بیشتر به مؤلفه‌های قدرت

ولایت فقیه، ستون خیمه انقلاب و نظام اسلامی

  متفکران و دانشمندان مسلمان از دیرباز بر این باورند که اسلام دینی جامع و جهانی و جاودان است، و پیروان خود را تنها به نماز و روزه و دیگر عبادت های فردی فرا نمی خواند، بلکه دیگر احکام از جمله امور اقتصادی، حقوقی و سیاسی را نیز مطرح می کند، این مطلب بیانگر آن است که احکام اسلام فراگیر است و با توجه به نیاز آدمی وضع شده است. بی شک احکام سیاسی و اجتماعی تنها در سایه رهبری شخصی جامع الشرایط میسر

منطق رهبری؟

  اعتقاد راسخ به حفظ ساختار جمهوری اسلامی، یا به عبارت بهتر "نظام مردم‌سالاری دینی" است. از نظر امام و رهبری، نظام مردم‌سالاری دینی صرفاً یک نظریه‌ی سیاسی از جنس سایر نظام‌های تأسیسی انسانی نیست، بلکه دارای مبانی مستحکم دینی و فقهی است و به همین علت است که رهبر انقلاب دی‌ماه سال گذشته، صراحتاً اعلام کردند «من مردم‌سالاری دینی را صادقانه قبول کرده‌ام،

گزاره‌نگار بیانات مقام معظم رهبر انقلاب در همایش ده‌ها هزار نفری «خدمت بسیجیان»

  گزاره‌نگار بیانات مقام معظم رهبر انقلاب در همایش ده‌ها هزار نفری «خدمت بسیجیان» در ورزشگاه آزادی 12/07/1397  

چرا رهبر انقلاب معتقدند در کشور بن‌بست نداریم؟

  اگر بخواهیم از منظر سیاسی به این مساله نگاه کنیم، عده‌ای هم علاقه‌مند هستند کشور را به لحاظ اقتصادی در بن‌بست نشان دهند تا آدرس‌های غلطی را برای حل مشکلات کشور ارائه کنند و مجددا کشور را برای حل مشکلات به آن سوی مرزها و دست‌های دشمن ارجاع دهند و از این سو بزرگنمایی کرده و مشکلات را غیرقابل حل مطرح می‌کنند که رهبری جلوی چنین خطایی را می‌گیرند

وظیفه‌ رهبری چیست و سازوکار حکومتداری او چگونه است؟

  وظیفه‌ی رهبری آنجایی است که احساس کند یک حرکتی دارد انجام می‌گیرد که این حرکت، مسیر نظام را دارد منحرف می‌کند. اینجا وظیفه‌ی رهبری است که بیاید در میدان و به هر شکلی که ممکن است بِایستد و نگذارد.

بازخوانی نقش رهبر انقلاب در عبور از بحران‌ها؛

  این مقاله تلاش خواهد کرد تا در سه بخشِ شرح واقعه‌ی میکونوس، واکنش آلمان و اتحادیه‌ی اروپا و نهایتاً پاسخ قاطعانه‌ی جمهوری اسلامی ـ در چارچوب آنچه رهبری از آن تحت عنوان مثلث «عزت، حکمت و مصلحت» در ارتباطات بین‌المللی ایران نام بردند ـ به بررسی بحران میکونوس بپردازد.

پیشنهادات رهبر انقلاب برای مدیریت مسائل و مشکلات اقتصادی کنونی کشور

  گزاره‌نگار بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت(97/6/7) با محوریت موضوع «مدیریت اقتصادی» به شرح ذیل منتشر میگردد.

گزاره‌نگار بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان -

  گزاره‌نگار بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان - 15/06/1397

نقد محتوایی تقریرات منسوب به آیت الله اراکی در باب ولایت فقیه 2؛

  نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه متشکّل از دو بخش نظری و عملی است که عبارتند از فقاهت و کارآمدی. به عبارت دیگر مشروعیت و مقبولیّت نظام اسلامی به نحو امتزاجی از ولایتی منبعث از فقه و کارآمدی حاصل از تأمین معیشت عمومی ایجاد شده و متقن می‌گردد. از این رو تحکیم مبانی فقهی نظام در کنار افزایش کارآمدی و رضایتمندی عمومی موجب تقویت نظام شده و از سوی دیگر تشکیک درمبانی فقهی یا کلامی ولایت فقیه و

قد محتوایی تقریرات منسوب به آیت الله اراکی در باب ولایت فقیه (1)؛

ن   ظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه متشکّل از دو بخش نظری و عملی است که عبارتند از فقاهت و کارآمدی. به عبارت دیگر مشروعیت و مقبولیّت نظام اسلامی به نحو امتزاجی از ولایتی منبعث از فقه و کارآمدی حاصل از تأمین معیشت عمومی ایجاد شده و متقن می‌گردد. از این رو تحکیم مبانی فقهی نظام در کنار افزایش کارآمدی و رضایتمندی عمومی موجب تقویت نظام شده و از سوی دیگر تشکیک درمبانی فقهی یا کلامی ولایت فقیه

چرا رهبری مستقیماً در موضوع فساد ورود نمی کنند؟

  چرا رهبرانقلاب رفتاری مانند امیرالمومنین(ع) با ابن هرمه محتکر بازار اهواز ندارند؟ این سؤال دو بخش دارد؛ بخش اول مربوط به استناد به یک نقل تاریخی است و بخش دوم نتیجه‌ای که از این نقل تاریخی گرفته می شود.

همان سید ۸۸

  چرا ما ولایت فقیه را قبول داریم؟! بالاتر! چرا امام معتقد بود؛ «ولایت فقیه امتداد ولایت رسول‌الله است»؟! یا الله! جوری رهبر انقلاب پای این دولت ایستاده، کأنه رئیس قوه‌ی مجریه، نه منتخب اکثریت ملت، که منصوب خودشان هستند!